dinsdag 25 september 2012

DCL at St. Maarten/St. Martin

Vandaag moeten we vroeg uit de veren, want we moeten vroeg ontbijten. Na het ontbijt, waar we onze assistant server Marlan weer ontmoeten, moeten we gelijk naar de verzamelruimte (Buena Vista Theater) voor onze eerste excursie van deze cruise. We zijn vandaag op St. Maarten en gaan een rond tour doen met een bus over het Franse en het Nederlandse gedeelte van het eiland. Deze tour begint om half negen. We zitten en de groep van Knabbel en Babbel en moeten vooraan in de ploeg van de eerste bus lopen, omdat Greet met krukken loopt.

DSC04479 DSC04483 DSC04485 DSC04508DSC04509Als we eenmaal op deck 1 van het schip afgaan, word Greet met een wagentje naar de bus gereden. Wij volgen even later en stappen met z’n allen in de bus. We hebben Jose Jean als chauffeur en al snel maakt hij het heel gezellig in de bus. Hij weet en verteld over het eiland St. Maarten. We rijden over het Nederlands en over het Franse gedeelte van het eiland en stoppen af en toe even. De eerste stop is boven op een heuvel. Hier stappen we even uit en maken wat foto’s van de zee en de baai. erg mooi om te zien.

DSC04575 DSC04577DSC04586Dan stappen we na vijf minuten allemaal weer in de bus en gaan weer verder. We rijden oven smalle wegen en op een gegeven moment worden we ingehaald door een motor. Eigenlijk kon dit niet, maar het ging allemaal net goed. Jose Jean noemt dit soort motorrijders “orgaandonoren”. Dit vonden wij wel een hele goede. De volgende stop is bij een markt en een overdekt winkelcentrum. Hier krijgen we 45 minuten de tijd.

DSC04604 DSC04609 DSC04612 DSC04620 DSC04623 DSC04625We stappen uit en lopen even over de markt, waar we nog even wat shirtjes kopen en Greet een tasje en ik een portemonnee. Dan gaat Greet op een bankje bij de bus zitten en kletst nog wat met een chauffeur van een andere bus. Albert en ik lopen nog even naar het overdekte winkelcentrum, maar vinden hier eigenlijk weinig aan. Wel bezoeken we nog even voor $1 het toilet. Je zult maar nodig moeten. Dan is de tijd bijna om en lopen we ook weer terug naar de bus. Als we net zitten, komt ook Jose Jean weer aanlopen en telt hij of iedereen in de bus zit. Als dat zo is, rijden we weer weg en krijgen de rest van het eiland te zien.DSC04638DSC04640 DSC04651 DSC04680DSC04692Na bijna drie en een half uur zit de tour erop en stappen we aan het beginpunt uit. We stappen als laatste uit de bus en geven natuurlijk nog even een fooi. Hij heeft het allemaal fantastisch uitgelegd. Ook blijven we nog heel even staan praten en wil hij met Tante Greet op de foto. We wisselen nog even facebook adressen uit en gaan dan onze eigen weg en zwaaien nog even als hij weg rijd.

DSC04699 DSC04700 DSC04709We lopen terug naar de Disney Fantasy en gaan weer aan boord. Daar drinken we even wat. Greet gaat op het balkon zitten en Albert en ik gaan nog even van het schip af. We gaan met de watertaxi naar het strand en de winkels. Hier gaan we op zoek naar een postkantoor en na een aantal maal vragen, hebben we het gevonden. Hier kopen we een aantal postzegels en sturen een paar kaarten naar onszelf en naar opa en Jeanne. We kopen ook nog een paar t-shirts voor Greet, voor Albert en voor mijzelf. Voor Greet en mij hele leuke met glitters.

DSC04732 DSC04742 DSC04759 DSC04762 DSC04767Dan maken we nog wat foto’s en gaan met de watertaxi weer terug naar het schip. Hier worden we weer aan boord gecheckt en gaan gelijk met de lift naar deck 11 om even wat te drinken halen. Dan nemen we de lift naar deck 8 en eten het het laatste stuk van de taart op. Dan rusten we wat uit en opeens komt Joseph uit Indonesië voorbij in zijn bakkie. Hij is aan het schoonmaken.Grappig om te zien.IMG_3144Om vijf uur kleden we ons om, om naar het Pirates Diner te gaan in Animators Palet. Vandaag is het Pirates Night. Alle servers in het restaurant zijn verkleed als piraten. Er is ook een speciaal piratenmenu samen gesteld. Wij bestellen wat we lekker vinden en niet veel later word alles opgediend. Ook kopen we nog een speciale piraten beker met lichtjes. Leuk als souvenir.

IMG_3162 IMG_3160Na het diner gaan we naar deck 11 voor de piratenshow met Mickey Mouse en zijn crew. Dit is een leuke piratenshow, waarbij Mickey en zijn crew het opnemen tegen Kapitein Haak en zijn crew. Vetje heeft de bemanning van het schip gegijzeld, maar Mickey weet ze allemaal weer te bevrijden.

DSC04781 DSC04785 DSC04810 DSC04845 DSC04850Na deze show, kijken we op het grote scherm naar de film van de Muppets, Treasure Island en daarna is het tijd voor de show met Jack Sparrow en het vuurwerk. Dit is ook altijd leuk om te zien. We hebben goede plekken om foto’s te maken, dus blijven lekker de hele avond staan/zitten.

DSC04874 DSC04881 DSC04892 DSC04899DSC04921DSC04930 DSC04935  Na het vuurwerk start de Pirate Dance Party, maar wij (en vele anderen) vertrekken naar Cabanas voor een overheerlijk buffet met fruit, taartjes, kalkoen en andere etenswaren. Wij hebben genoeg aan een beetje fruit en twee kleine gebakjes. Dit nemen we mee naar de stateroom, waar we niet veel later lekker zitten te smikkelen.DSC04958DSC04959DSC04962DSC04961DSC04967Dit was een lange, maar geweldige dag. Nu dus lekker slapen en dromen over alles wat we hebben beleefd. Morgen vroeg weer op voor het volgende eiland, St. Thomas.

1. wat een heerlijke dag hebben jullie gehad! Hebben jullie ook gelijk weer een cruise geboekt voor de volgende keer?