zaterdag 22 september 2012

Disney Cruise Line - Inchecken

Vandaag verlaten we onze villa om lekker een weekje te gaan cruisen met de Disney Fantasy. We gaan de East Caribbean Cruise maken. Maar eerst moeten de koffers in de auto. Nog een laatste check door de villa en als we echt alles hebben, gaat de deur op slot en nemen we afscheid van dit mooie verblijf. We stappen in de auto en gaan op weg naar het Orlando Airport, waar we de auto inleveren bij Alamo. De tank was zo goed als leeg, bonnetje op nul, dus allemaal goed gegaan.

IMG_2721 IMG_2722

Dan met de koffers naar de incheck van de Disney Cruise Line. Greet gaat vast zitten, terwijl wij de koffers naar de bus brengen. Daarna checken we in en moeten wachten tot de bus met het Donald Duck teken gaat vertrekken. Ondertussen werk ik de blog vast  bij, en kijk wat op internet. Spannend hoor dat wachten….

IMG_2732Om kwart over tien is het zover. We mogen in de bus stappen. Er is achterin de bus een rijtje voor drie personen, dus hier gaan we zitten. Al snel rijden we weg en krijgen een film te zien in de bus over hoe het allemaal werkt, en wat we kunnen verwachten. Tussendoor is er een soort quiz. Leuk om te doen. Voor we het weten zien we de Disney Fantasy voor ons opdoemen. Joepie, we zijn er. Wat is het toch een machtig gezicht, zo’n mooi groot schip. We stappen uit de bus en gaan inchecken. Mickey staat ons al op te wachten.

IMG_2733 IMG_2751 IMG_2756Eenmaal ingecheckt, hebben we een lanyard gekregen voor terugkerende gasten. (we varen voor de 5e keer mee). Ook hebben we onze Key to the World card gekregen. Hier doe je alles mee op het schip. Je doet hier de deur van je kamer open, betaald alles wat je koopt ermee en met deze kaart ga je van het schip en kom je er ook weer op. Goed geregeld dus. Je hebt geen portemonnee meer nodig, alleen als je op één van de eilanden bent, behalve Castaway Cay, het eiland van Disney.

IMG_2758Als we het schip op mogen, gaat je Key to the World card door de computer en zitten we aan boord. Daar word onze naam omgeroepen als we aan boord gaan. Dit is altijd leuk, want ze kunnen onze naar niet zo goed uitspreken. Daarna gaan we met de lift naar deck 11 voor een heerlijk lunch. We nemen van alles wat en laten ons lekker smaken. Na het eten gaan we weer met de lift, maar nu naar deck 8. Hier hebben we onze kamer met een balkon. Als we de deur open doen, ligt er op het bed een rugzak van de Disney Cruise Line omdat we terugkerende gasten zijn. Ook liggen er wat spullen die in besteld had. Op het bureau staat nog een heel groot pakket met allemaal cadeau’s erin. Dit pakket hebben we gekregen van Dream Unlimited, hier hebben we onze cruise geboekt. Dit is leuk binnen komen, met al die cadeau’s.

IMG_2760 IMG_2762

DSC04179 DSC04180Zodra onze koffers er zijn (4 stuks, we missen er nog 1) halen we wat kleding uit de koffers en bergen dit in de kasten. Dan hoeven de koffers niet elke dag open gemaakt worden. Ook halen we de meegenomen flesjes drinken uit de koffer en doen dit in het koelkastje. Als we alles uit de koffers hebben, wat er uit moest, gaan de koffers onder het bed en in de kast.

DSC04211Dan is het tijd voor de safety drill. Zodra het alarm gaat, moeten we met de trap naar deck 4 en ons melden bij groep N. Daarna mogen we weer weg en maken we ons op voor de Sail Away Party. Ik ga naar deck 12 om foto’s te maken. Albert en Greet blijven op deck 11 en eten ondertussen een ijsje.

DSC04212DSC04221 DSC04238 DSC04258 DSC04286 DSC04326Aan het eind van de Sail Away Party varen we weg van Port Canaveral. We zijn onderweg naar St. Maarten. Dit duurt twee dagen, dus zitten we de komende twee dagen op zee. Het is inmiddels bijna tijd voor ons eerste diner. Dit gaan we eten in Animator’s Palate. Hier maken we ook gelijk kennis met onze servers. Onze Headserver heet Roberto, de server heet Ned en de assistant server heet Marlan. Het is weer een leuk team wat we hebben. We bestellen eten en drinken en laten het ons lekker smaken. Aan het eind van ons diner, komen onze servers en nog wat andere een taartje brengen voor de anniversary van Albert en Greet. Leuk geregeld, alleen wel jammer dat ze een dag te vroeg zijn. Ze zingen ook nog even een liedje voor ze. Leuk gedaan!!!

IMG_2787IMG_2808 IMG_2809 IMG_2810Na het eten gaan we nog naar het Walt Disney Theater voor de show van vandaag “A Fantasy Come True”. Dit is een leuke show waarin tevens word uitgelegd hoe het een beetje werkt op het schip. Er word heel wat afgelachen tijdens deze show. Jammer dat we bij de shows geen foto’s mogen maken.
Als de show is afgelopen gaan we op deck 3 nog even met Goofy en Captain Mickey op de foto. Dit vinden we altijd wel leuk. Ze maken dan een foto die je kunt kopen en als je wilt ook met je eigen toestel nog een foto. Om half elf hebben we het wel weer gezien en gaan Albert en ik nog even wat te drinken en een ijsje halen op deck 11. Dit nemen we mee naar onze stateroom, waar ik nog even de blog afmaak. In de stateroom staat mijn bed ook al opgemaakt. Onze server hier is Michael.

IMG_0217 IMG_0223Daarna gaan we lekker slapen. Het schip schommelt een beetje dus we zullen lekker in slaap vallen.

1. Heerlijk en altijd weer spannend de cruise. Ik schrijf met terugwerkende kracht, geen tijd gehad om de blogjes te lezen tijdens de vakantie. Alleen FB bijhouden is gelukt. Volgende keer de gouden lanyard voor jullie! Wij zijn nog 1x silver.