woensdag 26 september 2012

DCL at St. Thomas

Allereerst willen wij via deze weg Ria van Harte Feliciteren met haar verjaardag. Gelukkig word het feest op 7 oktober gevierd, zodat ook wij hier bij kunnen zijn.

Diversen (2)
Ook vandaag weer vroeg op voor het ontbijt. Vandaag zijn we op St. Thomas en hebben we weer een rond tour met een bus over het eiland. Deze tour is om half voor negen. Na het ontbijt pakken we dus onze spullen en gaan weer naar de verzamelplaats. Dat dachten we dus, want Greet gaat naar deck 3, maar niet naar de verzamelplaats waar we moeten zijn. Wij kunnen dus niet met de tour mee, zolang ze er niet is. Dus Albert en ik splitsen ons en gaan ieder ergens anders op zoek naar Greet. Die vinden we niet en inmiddels hebben wij al een aantal mijlen afgelegd en eigenlijk de hoop al opgegeven dat we met de tour mee zouden gaan, als ze ineens bij de lobby komt aanlopen. We zijn nog net op tijd en melden ons voor de tour. We krijgen een sticker (sebastian) en wachten tot de ploeg naar de bussen gebracht word.DSC05005Dan is het zover, en gaan we in ploegen naar de openlucht bussen. We worden hierin gepropt en dan rijden we over de bochtige weggetjes naar de eerste stop. Hier mogen we even tien minuten uitstappen om foto’s te nemen en eventueel souvenirs te kopen. Wij maken hier alleen foto’s en kijken even rond. Dan stappen we weer in onze bus en als iedereen weer zit, vertrekken we naar de volgende stop.  DSC04985 DSC04989DSC04994Dan naar stop nummer twee. Hier hebben we uitzicht op de Disney Fantasy. Dit is natuurlijk wel leuk om wat foto’s van te maken. Dus stappen we even uit. Kijken wat rond en maken weer een aantal foto’s. Na een minuut of vijf stapt iedereen weer in en kunnen we weer verder.DSC05022 DSC05023 DSC05030DSC05031Hier hebben we stop nummer drie. We mogen er weer uit en hebben drie kwartier de tijd om te shoppen. Dat doen we dan maar even. We kopen wat t-shirts en ik koop ook nog een trui met capuchon. We maken nog wat foto’s en bezoeken de restrooms. Dan kijken we nog wat rond en lopen rustig aan terug naar de bus. De meeste van onze bus doen dat, dus voordat de chauffeur er is, zit iedereen al klaar voor vertrek. DSC05063 DSC05070 DSC05087 DSC05091DSC05093We rijden over het eiland op weg naar stop nummer vier. Dit is bij een Botanische tuin. Greet blijft hier zitten, terwijl Albert en ik hier even rondkijken, een bekertje drinken (gratis) nemen, alle trappen op en af lopen, de planten en vogels bekijken en veel foto’s maken.

DSC05102 DSC05103 DSC05107 DSC05114DSC05137We hebben hier een half uur de tijd gekregen en gaan op tijd weer terug naar de bus. Zodra iedereen weer bij de bus is, vertrekken we op weg naar de laatste tussenstop. Hier is een markt, maar als je hier uitstapt, moet je op eigen gelegenheid terug naar het schip. Dit is zo’n anderhalve mijl lopen, dus wij bedanken. En we zijn niet de enige die niet uitstappen. Iedereen blijft zitten tot het eindpunt. Daar stappen we uit en geven de chauffeur nog een fooitje (niet dat hij dat waard was, maar ok). Wij hebben wel wat van het eiland gezien, maar de bus viel heel erg tegen, werden als sardientjes op elkaar geprakt. En de chauffeur legde eigenlijk niets uit over het eiland. Hadden er allemaal veel meer van verwacht.
Dan lopen we naar ons schip, om daar aan boord te gaan.

DSC05182DSC05196DSC05203Eerst gaan we naar onze stateroom en zetten de spullen neer. Dan gaan Albert en ik naar deck 11 om even wat eten en drinken te halen om dit niet veel later in de stateroom op te gaan eten. We blijven lekker uitrusten in de stateroom, totdat het tijd is dat het schip St. Thomas weer gaat verlaten. We kijken wat tv, computeren wat en kijken af en toe even op het balkon. DSC05228 DSC05232DSC05244Om half zes kleden we ons weer om voor ons diner in Enchanted Garden. We hebben weer de grootste lol met Marlan en Ned. Marlan zou ons een truc voordoen, maar voordat ze goed en wel begonnen was, was de truc al kapot. We hebben er wel om gelachen. Niet veel later komt ze met een vriendin (andere server) om een andere truc te laten zien. Grappig, maar snappen doen we het niet?? Maakt niet uit, we hebben lol en daar gaat het om. Ook het eten is weer lekker en na het eten nog koffie en dan is het tijd om weer afscheid te nemen.IMG_3194 Na het diner gaan we nog even wat foto’s maken op deck 3 en deck 4. We gaan vandaag met Peter Pan en Sneeuwwitje en Dopey op de foto. Hierna gaan we (Albert en ik) naar deck 11 voor een klein ijsje en om wat drinken (hot chocolate en frisdrank) te halen voor in de stateroom. De rest van de avond houden we het voor gezien. We hebben een warme dag achter de rug en zijn best moe. Ik ben behoorlijk verkouden (loopneus, niezen en hoesten) dus doe het ook wat rustiger aan. We kijken nog wat tv en ik maak de blog vast af.

1. Wat een fantastische cruise, genieten en nog eens genieten. Mooi al die eilanden en dan die uitzichten. St. Thomas vonden wij ook zo mooi. Prachtige foto's, je hebt er veel tijd en zorg aan besteed.

2. Ik heb ook net even genietend zitten bijlezen. Wat een pracht en praal en heerlijk uitziend eten!! Ik hoop dat je niet echt ziek gaat worden en dat jullie lekker verder kunnen genieten van de boot en alle uitstapjes.
    Have Fun!!

3. Zojuist lekker alle afgelopen dagen gelezen. Wat een geweldige cruise maken jullie zeg en wat een verwennerij aan boord. En al die droomeilanden, zo mooi. Op facebook las ik al dat jullie de laatste avond al leuk gevierd hebben en nu nog lekker gaan genieten in Orlando. Veel plezier.

4. Ook helemaal bij gelezen.
    Wat een belevenis zo'n cruise.
    Veel plezier weer op het vaste land.

5. Zodan, wat een lekkere cruise hebben jullie gedaan, en wat wordt je in de watten gelegd!!
    Nu weer aan de wal, nog heel veel fun hoor !!

Enne succes met de verkoudheid, dat deze maar snel een andere richting zoekt :-0

6. Wat een top tijd hebben jullie gehad op dat enorme schip zeg, dat is pas echt een vakantie gevoel volgens mij;)

7. Dat die Greet met versleten knie toch nog kan weglopen vind ik een geweldig verhaal! You go Girl! x