vrijdag 21 september 2012

Sea World

Vanmorgen stonden we bijtijds op en maakte we ons klaar voor een dagje Sea World. We aten ons ontbijtje in de villa, want de koelkast moet morgen leeg zijn. Ieder eet wat ze willen en na het ontbijt en het opruimen van de tafel, verlaten we de villa om op weg te gaan naar Sea World. Daar komen we een kleine 20 minuten later aan. Ik laat bij de poort mijn jaarkaart en paspoort zien en mag doorrijden. Dat scheelt weer $14,00. We laten Greet vlak bij de ingang uitstappen en rijden naar de plek waar we moeten parkeren (bijna achteraan in de rij). Dan lopen we naar de ingang.

DSC03837 DSC03840We gaan door de tassencontrole en scannen onze kaarten. Dan zijn we binnen. Voor Greet halen we snel een rolstoel en dan kunnen we gaan rondkijken waar we maar willen. Vandaag willen we wat shows gaan doen, maar toch lopen we eerst het aquarium van de Manta in. Het is een stuk rustiger als zaterdag, dus kunnen we nu op ons gemak overal kijken. We lopen verder en zien dat we nog bijna een uur moeten wachten voordat de Pets Ahoy show begint. Dus dan maar eerst even koffie-pauze. We nemen alleen koffie en een Fanta en drinken dit op ons gemak op.

DSC03853 DSC03867DSC03874Dan naar de eerste show van vandaag. Pets Ahoy is een show met katten en honden en nog een paar andere dieren. Erg leuk om te zien hoe ze die dieren allemaal getraind hebben. Aan het eind gaat het best snel achter elkaar en doet het ene dier het deurtje open voor het andere dier. Erg grappig.

DSC03952 DSC03961DSC03974Hierna lopen we gelijk naar het Shamu Stadium voor de One Ocean show. Deze show met orka’s is voor ons echt een must to do show. Ik vind orka's echt geweldige dieren en kan er uren naar kijken. Omdat Greet in een rolstoel zit, zitten wij nu dus op rij elf in het midden van het stadium. Echt goede plaatsen als je niet heel erg nat wil worden, maar als Tilikum mee doet, pak je hier ook wel wat spetters mee. De show is weer prachtig en ik maak weer veel foto’s.

DSC04024 DSC04035 DSC04049DSC04038 DSC04073Na de show hebben we wel een beetje trek gekregen en omdat het zo warm is vandaag ook dorst. We lopen naar Voyagers en halen daar voor ieder een bakje friet. We nemen er ook een beker aardbeien en een schaaltje meloen bij. Aan twee bekers drinken hebben we genoeg met z’n drieën, dus word dit alles niet veel later afgerekend bij de kassa. We zoeken een plekje en gaan lekker zitten smikkelen.

DSC04094Na het eten, stappen we weer op en gaan naar de volgende show. De Clyde en Seamore show. Deze blijft ook altijd leuk om te zien. Omdat ik hier de plek voor de rolstoelen niet ideaal vind om foto’s te maken, zoek ik een plekje hoger op en zet een andere lens op de fotocamera. Dit gaat perfect en na de show zien we elkaar weer.

DSC04107 DSC04111 DSC04137 DSC04145 DSC04154

Na deze show brengen we nog even een bezoekje aan Turtle Trek, waar we nog even de 3D film gaan kijken. Eerst komen we weer langs de aquaria met Manatees en Turtles en dan krijgen we de film te zien. Dit is ook heel mooi gemaakt en je krijgt ook nog uitleg voordat je bij de film bent.

DSC04171 IMG_2689We vinden het mooi geweest voor vandaag en verlaten het park. We rijden terug naar de villa, waar Albert en ik nog even het zwembad in gaan. Dit is echter voor korte duur, want het begint ineens te hozen. We gaan er weer uit en stappen onder de douche. Daarna maken we de koelkast leeg met ons laatste avondmaal in de villa. We hebben nog gehakt en zalm. Dit word lekker op een broodje gedaan en zo smikkelen we het lekker op.

SUNP0015SUNP0016Na het eten ga ik de blog maken en pak ik de laatste spullen in, zodat ik morgen niet zoveel werk heb voordat we de villa gaan verlaten om naar het vliegveld te gaan. Vanaf morgen lekker “cruisen”.

5 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens de Orca's blijven machtig mooi om te zien !!!
    Ohw toch nog even een duikje jaloers ;-0

    Heel veel plezier met de Cruise !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is voor mij eigenlijk alweer een tijd geleden dat ik in Sea World ben geweest. Als ik zo naar jouw foto's kijk, wordt dat weer eens hoog tijd. Fijn dat jullie zo genoten hebben en heel veel plezier op de cruise. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden vorig jaar ook een rolstoel mee en de plaatsen bij de Orca show zijn geweldig, aan de camaraman/vrouw kun je zien wanneer je weg moet duiken voor de splash, haha.
    Nu lekker cruisen, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja Seaworld....wat kun je daar nou nog over zeggen. GEWELDIG!! Wat een heerlijk park, voor elk wat wils en prachtige dieren. Dat is nou het fijne van een villa, lekker in je privé bad zwemmen als je thuis komt van een lange dag, luxe. Ik wens jullie heel veel plezier de komende dagen op de cruise, ik ben benieuwd of je nog een update kunt plaatsen.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke gezellige dag hebben jullie weer gehad, mooie foto's van de shows en heerlijk een paar "baantjes" trekken bij thuiskomst...(ik mis nog steeds mijn zwembad in de tuin!)

    BeantwoordenVerwijderen